Produktywne pozycjonowanie - Wszystko, co musisz wiedzieć o SEO Console

Google Search Console to pakiet narzędzi i usług, które pomagają monitorować wydajność, utrzymywać pozycjonowanie i poprawiać wrażenia użytkowników. Zastanawiasz się, dlaczego powinieneś zainteresować się tym zestawem narzędzi? Ponieważ może on mieć znaczący wpływ na to, jak użytkownicy znajdują i widzą Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania. Ponieważ Search Console to szeroki zestaw usług i narzędzi internetowych, dostęp do niego można uzyskać na wiele sposobów. Możesz zalogować się bezpośrednio z konta Google lub na stronie głównej wyszukiwarki Google, klikając niebieską ikonę kłódki w prawym górnym rogu strony, a następnie wybierając "Search Console" z menu rozwijanego. Jesteś ciekaw wszystkiego, co musisz wiedzieć o SEO Console? W tym artykule omówimy wszystkie szczegóły, których potrzebujesz, aby rozpocząć pracę z tym narzędziem niezbędnym w każdej kampanii SEO.

Co nowego w Google Search Console?

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś wiedzieć o Google Search Console, jest to, że niedawno przeszła ona poważną transformację. Google usunęło stare narzędzia dla webmasterów i zintegrowało je z Search Console. Oznacza to, że za pomocą tego samego konta można uzyskać dostęp do wszystkich narzędzi SEO, w tym do analizy słów kluczowych, szybkości witryny i innych. Warto również zauważyć, że po raz pierwszy Google pozwala użytkownikom na dostęp do danych w Search Console za pomocą narzędzi innych firm. To świetna wiadomość dla marketerów, którzy chcą usprawnić swoje kampanie SEO dzięki mniejszej liczbie narzędzi do nauki, wyższemu poziomowi automatyzacji i większej liczbie sposobów wizualizacji danych.

Śledź swoją zawartość za pomocą Google Search Console

Jedną z najważniejszych części monitorowania witryny za pomocą Search Console jest śledzenie jej zawartości. Kliknij menu rozwijane i wybierz opcję "Błędy indeksowania", aby zobaczyć problemy z treścią znalezione przez Google. Następnie można kliknąć przycisk "Cofnij", aby zobaczyć, kiedy ostatnio Google przeszukiwało witrynę. Możesz także wyświetlić zawartość witryny, którą Google znalazło i umieściło w swoim indeksie, przechodząc do karty "Indeks". Stamtąd wybierz "Adresy URL", aby wyświetlić listę wszystkich adresów URL w witrynie, które Google znalazł i uwzględnił w swoim indeksie. Kliknięcie adresu URL spowoduje wyświetlenie szczegółowych informacji o tym adresie, w tym daty jego ostatniego przeszukania, liczby stron w witrynie, które zawierają do niego link, oraz liczby stron w witrynie, do których ten link prowadzi. Może to być bardzo przydatne do śledzenia treści i monitorowania, jak często Google je indeksuje.